De Lekkere Tekst
 
+Blog

9 Lemons: een knap staaltje storytelling van een bedrijf met een visie

De Lekkere Tekst+ 29 november 2018
Een website met een citroen in het logo. Dat kon voor mij – als echte citroenfreak (ik eet iedere dag een citroen mét schil op!) alleen maar veelbelovend zijn. En dat is het ook. 9 Lemons is een hip Rotterdams fashion label. Het bedrijf verkoopt 3 kledinglabels: waaronder 9 Lemons zelf, Vlerk en Official Trut. Zodra je de website een online bezoekje brengt, merk je het al. Dit bedrijf is het bewijs van een knap staaltje storytelling.
 

The brand

Op de pagina van het merk vertelt 9 Lemons haar verhaal. Het is duidelijk dat niet iedereen dit merk kan kopen. Want 9 Lemons richt zich tot een specifieke doelgroep, namelijk: diegenen die eens tegen de stroom in durven te varen.
 
9 Lemons staat voor je hart volgen, open-minded, streetwise en onbevangen de wereld tegemoet treden, maar je ook uitspreken tegen de gevestigde orde.”
 
En laat dàt nu net één van mijn sterkste punten zijn wink. Tegendraads doen. “Neen” zeggen als de overgrote meerderheid “ja” zegt. Maar ook vertellen waarom.
 
Het label wil kleurrijke kleding verkopen. Met een twist. Hiervoor laat het merk zich inspireren door alledaagse dingen. De stad. De natuur. De mensen in de straat.
 

Official Trut

Het merk, Trut, daagt vrouwen uit om tegen de ‘vertrutting’ van de maatschappij in te gaan.
 
Degene die dit kledingmerk draagt, is:
 
  • Creatief
  • Grappig
  • Zelfverzekerd
  • Stoutmoedig
  • Sociaal
  • Liefdevol
  • Eigenzinnig
 
Jep.
 
Degene die mij een beetje kent, zal wel begrijpen waarom ik ondertussen al 3 sweaters in mijn kast heb liggen.
 

Vlerk

Vlerk, het broertje van Trut, is een ideaal kledingstuk voor de stoere binken, die tegelijk sociaal, mondig, ondernemend, flirterig en open-minded zijn.
 

9 Lemons

9 Lemons wil jou doen opvallen in de menigte, dankzij een uniek design en oog voor detail. Het eigen label hangt vooral aan parka’s, sweaters en denim jackets.
 

Trut, een merk met een verhaal

Wat 9 Lemons zo bijzonder maakt, is dat Trut een merk is met een verhaal. De sweater is niet zomaar een kledingstuk …
 
Trut tells a story.
 
De oprichters durven eens tegen de schenen schoppen, als reactie op wat ze rond zich zien gebeuren. Als antwoord op de vertrutting van de maatschappij.
 
Maar met een beetje humor.
 
Want het moet allemaal niet te zwaar worden.
 
En dat het verhaal wel degelijk gesmaakt wordt … bewijst de community.
 

The story of the community

De Facebookpagina van 9 Lemons heeft bijna 83.000 volgers. Stublieft. Een aantal waarop de oprichters, Wayne Snoek en Cas Teensma, best trots mogen zijn! Want die followers vertellen hun verhaal verder.
 
Ook de Instagrampagina is populair met maar liefst 22.000 volgers.
 

Storytelling: it’s all about the details

Je kan pas spreken van ‘storytelling’ als elk detail klopt. En dat doet het hier. Van een ultragebruiksvriendelijke website met pijltjes, chatvenster, geheimzinnige pop-ups, aantrekkelijke call-to-actions, duidelijke USP’s, … tot het sympathieke kaartje bij je bestelling.
 
Heb jij ook een boeiend verhaal te vertellen, maar weet je niet hoe?
 
Vertel het mij.
 
Ik squeeze wel iets uit mijn creatieve brein.
 
Of om ’t met de woorden van 9 Lemons te zeggen …
 
 
 
 
 
Dream big or go home!