Blog

SEO verbeteren: dat kan al vanaf 3!

De Lekkere Tekst, 6 november 2015


Als je dit leest, heb je – volgens mij – te maken met een oplichter.

 

Toegegeven, het leest prettig: SEO-teksten vanaf 3 euro.

 

Of: SEO verbeteren kan al voor €199.

 

Maar geloof me, het is te mooi om waar te zijn.

 

Helaas kom ik deze loze beloftes steeds vaker tegen op het wereldwijde web.

 

Jammer.

 

Want volgens mij trappen onwetende klanten hier wel eens in.

 

SEO-teksten voor een (gevaarlijk) prijsje?

Goeie SEO – en ik schrijf wel degelijk: goeie SEO – vraagt om een grondige voorbereiding.

Dat wil zeggen: een nauwkeurige zoektocht naar juiste zoektermen of trefwoorden. Maar ook naar een degelijke concurrentieanalyse. Alleen zo kan jij, als klant, zeker zijn van een betrouwbare basis.

Pas als die basis er is, kan je beginnen met de webteksten.

Maar SEO is veel meer geworden dan ‘teksten schrijven met de juiste trefwoorden’. Door de vele updates van Google, wordt de zoekmachine ook veel slimmer. Content is meer dan ooit een hot topic. Semantiek wordt steeds belangrijker.

 

Ach.

 

Allemaal zaken waar die SEO-piraten geen kaas van hebben gegeten.

 

Want ja, voor die prijs …

 

Wie kiest voor SEO-teksten, wil investeren in branding.

 

In naamsbekendheid.

 

Wat denk je zelf:

 

Zou €3 een verstandige investering zijn?

 

SEO-teksten voor een prijsje?

 

Ik denk het niet.

 

Eerder duurkoop.

 

Hoe herken je een betrouwbare SEO-copywriter?

Heel simpel: een betrouwbare SEO-tekstschrijver luistert naar jouw bedrijfsverhaal. Vooraleer hij aan jouw teksten kan beginnen te schrijven, moet hij het gevoel hebben dat hij jou én jouw bedrijf kent. Dat hij, met andere woorden, jouw verhaal kan neerpennen alsof het zijn eigen bedrijfsverhaal zou zijn. Een degelijke copywriter kruipt niet alleen in zijn pen, maar eigenlijk ook in jouw product, dienst of bedrijf.

En dat kan alleen door de juiste vragen.

 

Voordat ik aan een opdracht begin, zit ik altijd eventjes samen met mijn klant.

 

Bij een heerlijke kop koffie.

 

Ik stel vragen.

 

Soms te veel vragen.

 

Ik hang als het ware een beetje de journalist uit.

 

En dat is misschien niet altijd zo leuk, maar wél efficiënt. Want alleen zo wordt jouw website doeltreffend. Alleen zo kan jouw doelgroep de informatie vinden die ze zoekt.

 

Wat is nou het verschil tussen een SEO-copywriter en een SEO-piraat?

Hoe weet je nu wanneer je te maken hebt met een kwakzalver? Of met iemand die er alles aan doet om jouw conversie te verhogen?

 

Een SEO-piraat:

  • Werkt voor een prijsje.
  • Belooft dat elke webpagina op pagina 1 van Google zal komen.
  • Heeft zelf een heel lelijke website.
  • Optimaliseert zijn eigen website niet eens met SEO-teksten.
  • Plaatst geen foto ofwel een overduidelijke Shutter Stock foto.

 

Een serieuze SEO-copywriter:

  • Vraagt minimum een paar honderden euro’s.
  • Maakt geen loze beloftes, maar probeert wel om jouw webpagina’s zo hoog mogelijk te laten scoren.
  • Heeft een website die er netjes uitziet.
  • En die geoptimaliseerd is op de juiste manier.
  • Lijkt betrouwbaar op de foto.

 

Aan jou de keuze.

 

Wordt het een investering van een paar honderden euro’s die jou later klanten oplevert?

 

Of een goedkope zet, die jou later nog meer geld zal kosten?

 

Wil je weten voor welke prijs ik jouw SEO kan verbeteren? Laat het mij weten.


Leuk genoeg? Delen maar!




Vorig berichtVolgend bericht
Nadine - De Lekkere Tekst

Smaakt dit
naar meer?

Contacteer mij