Print is nog altijd niet dood. Okay, we kunnen ons een leven zonder websites en online copy niet meer voorstellen. Maar toch wordt er nog heel wat gebruikgemaakt van copywriting in geprinte versies. Denk maar aan brochures, catalogi, folders, flyers, boeken, tijdschriften, kranten, magazines enzovoort. En als we echt eerlijk zijn, heeft zo’n geprinte tekst toch wel iets speciaals. Wat gaat er nu boven de geur van een oude papieren bladzijde? Of het gevoel van een dampende kop koffie, met de krant in je hand. En een jazzmuziekje op de achtergrond?
Kortom: offlinecopy en grafisch design verdienen respect.
Gotta love it!
Teksten en design voor brochures, catalogi, folders, boeken, …
Net zoals voor online copy geldt: de copy moet on-weer-staan-baar goed zijn. Er is niets zo storend als een joekel van een grammaticafout in een boek, vacaturetekst of websitetekst. Of een Vlaams woord in een Nederlandse copy. Of een foutieve vertaling. Of een slordig design. Zo kom je als bedrijf vrij amateuristisch over.
Bovendien moet (copy voor) print aantrekkelijk genoeg zijn. Iemand die van plan is om een volledige tuinset met buitenkeuken aan te schaffen, moet niet alleen verleid worden door de meest attractieve foto’s van de brochure of catalogus. Maar ook door een knap staaltje copywriting. Hetzelfde geldt voor de hoogzwangere vrouw die op het punt staat om een hele babyuitzet te kiezen. Of de politicus die een opvallende en veelbelovende campagne wil voeren. Of dat festival dat wil opvallen door de vindingrijkheid in de uitnodiging.
Copy en grafische vormgeving én service met een plusje
Goeie copy en een tof grafisch design hoeven niet duur te zijn. Integendeel.
Laat je verrassen door een samenwerking met De Lekkere Tekst: